Na przedostatniej prostej wspólnie z Magdą z Kusiątek stworzyłyśmy bardzo dużą bazę pojedynczych wyrazów składających się z początkowych paradygmatów. Zajęło nam to dość sporo czasu. Aby uatrakcyjnić dziewczynkom naukę każdy wyraz zobrazowany został grafiką na odwrocie. Dziewczynki czytały i sprawdzały poprawność przeczytanego wyrazu. Dodatkowo dodałyśmy element, który wywoływał u dziewczynek błysk w oku i radość... zdjęcia członków rodziny. Dzięki takiej zabawie dziewczynki przekonały się, że nauka sylabek miała sens, że potrafią znając sylabki złożyć je w "kupę", że potrafią czytać :) To ogromna motywacja do dalszej pracy... to ma SENS.
poniedziałek, 10 kwietnia 2017
Od krótkich i prostych do długich i trudnych wyrazów i zdań
Od prosty, krótkich przez coraz trudniejsze i dłuższe wyrazy aż do pierwszych zdań samodzielnie przeczytanych przez dziecko... długa aczkolwiek u nas dość szybka droga. Wiele z Was pisało, że narzuciłam Oli szybkie tempo. Ale czy 3-4 latkom da się cokolwiek narzucić? To ja się dostosowywałam do jej tempa a nie ona do mnie. To ja podążałam za nią a nie ona za mną. Celem rodzica jest wspieranie i pchanie do przodu :)
Na przedostatniej prostej wspólnie z Magdą z Kusiątek stworzyłyśmy bardzo dużą bazę pojedynczych wyrazów składających się z początkowych paradygmatów. Zajęło nam to dość sporo czasu. Aby uatrakcyjnić dziewczynkom naukę każdy wyraz zobrazowany został grafiką na odwrocie. Dziewczynki czytały i sprawdzały poprawność przeczytanego wyrazu. Dodatkowo dodałyśmy element, który wywoływał u dziewczynek błysk w oku i radość... zdjęcia członków rodziny. Dzięki takiej zabawie dziewczynki przekonały się, że nauka sylabek miała sens, że potrafią znając sylabki złożyć je w "kupę", że potrafią czytać :) To ogromna motywacja do dalszej pracy... to ma SENS.
Na przedostatniej prostej wspólnie z Magdą z Kusiątek stworzyłyśmy bardzo dużą bazę pojedynczych wyrazów składających się z początkowych paradygmatów. Zajęło nam to dość sporo czasu. Aby uatrakcyjnić dziewczynkom naukę każdy wyraz zobrazowany został grafiką na odwrocie. Dziewczynki czytały i sprawdzały poprawność przeczytanego wyrazu. Dodatkowo dodałyśmy element, który wywoływał u dziewczynek błysk w oku i radość... zdjęcia członków rodziny. Dzięki takiej zabawie dziewczynki przekonały się, że nauka sylabek miała sens, że potrafią znając sylabki złożyć je w "kupę", że potrafią czytać :) To ogromna motywacja do dalszej pracy... to ma SENS.
Pierwsze wyrazy i krótkie zdania opierały się na początkowych paradygmatach. Z czasem dorabiałyśmy coraz to dłuższe zdania z nowymi paradygmatami i oczywiście wersją graficzną zdania.
Bite 2 tygodnie wspólnej pracy... blisko 200 zdań i pomimo faktu, że dłużej tworzyłyśmy pomoce niż zajęło dziewczynkom ich opanowanie to jesteśmy z siebie dumne! Opłacało się bo dziewczynki uwierzyły w siebie. Dziś zarówno Ola jak i Alusia są niespełna 4latkami umiejącymi czytać... jeszcze nie płynnie i pewnie jeszcze długo płynnie czytać nie będą, jeszcze nie czytają małych liter ale wszystko przed nimi a my jesteśmy z nich ogromnie dumne!
Podziel się

Kreatywnie w domu / Autorka
Kreatywnie zakręcona Mama 4 Bąków. Wspólnie z dzieciakami pokazujemy nasze pomysły na zabawę i naukę. Z nami jest zawsze twórczo, kreatywnie i przyjemnie.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Jestem zachwycona pomysłem. Pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńwitam jest mozliwe zeby Pani przyslala te materialy na juli20@op.pl?
OdpowiedzUsuńSuper, czy będziecie udostępniać ten materiał? Chętnie bym go kupiła, żeby samej nie wymyślać tych zdań ;)
OdpowiedzUsuńRewelacja. Z chęcią skorzystam z pomocy jeśli to możliwe. n.lis921020@gmail.com
OdpowiedzUsuńBardzo się dziewczyny napracowalyscie. Szacunek. Czy można prosić na madredziecko@o2.pl
OdpowiedzUsuńSuper pomoc rewelacja byłabym wdzięczna gdybym mogła skorzystać do racy z córką pozdrawiam
OdpowiedzUsuńzapomniałam podać e-mail monza4@op.pl
OdpowiedzUsuńJestem pod ogromnym wrażeniem. Poproszę o plik lukjanka@interia.pl
OdpowiedzUsuńZ góry dziękuję. Pozdrawiam. :-)
Czy mogę prosić o materiały? Dziewczyny kończą naukę sylab i czas na coś odważniejszego :)
OdpowiedzUsuńpawlowska.magdalena@gmail.com
Ten sam komentarz wpiszę w Trójliterowce.
Wspaniałe materiały!!!
Witam,czy mogę poprosić o przesłanie materiałów edyta-gruszka@o2.pl
OdpowiedzUsuńJakby ktoś był zainteresowany podobnymi kartami proszę o kontakt. Mogę przesłać do użytku własnego podobne karty anna.kaszuba77@wp.pl
OdpowiedzUsuńsuper pomysły poprosze na meila ewela22@onet.pl
OdpowiedzUsuńWspaniałe!! Poprosimy tez o materiały .Z góry bardzo dziękujemy. k.k.f@wp.pl
OdpowiedzUsuńWitam super pomoce proszę o podesłanie
OdpowiedzUsuńanna.rudzka@poczta.onet.pl