Hop do norki






Ostatnia pokazana przez nas gra KLIK spodobała się Wam równie bardzo jak nam. Dlatego już dziś zapraszam Was na kolejną równie świetną wakacyjną grę. Wakacyjną bowiem zajmuje ona mało miejsca a bawić się nią można do znudzenia... co ja pisze, tą grą nie da się znudzić!

Dzisiejsza gra to świetna lekcja tak bardzo popularnego w ostatnim czasie kodowania, lekcja logicznego myślenia, przewidywania, planowania kilku ruchów w przód, planowania przestrzennego.


 W skład gry wchodzi:
- plansza z 20 dołkami i 5 norkami
- 8 figurek w tym 3 różnokolorowe zające z długimi uszami, 2 lisy zajmujące po 2 pola na planszy oraz 3 muchomory
- książeczka, w której czeka aż 60 wyzwań na 5 poziomach trudności... starter, junior, expert oraz master, wizard.


Każde z wyzwań prezentuje układ początkowy wybranych figurek przy czym nie zawsze w każdym wyzwaniu biorą udział wszystkie figurki. Poziomie najłatwiejszy to tylko zające i muchomory. Poziom wyższy wprowadza dodatkowo lisy ale ogranicza ilość zajęcy by na najwyższym poziomie po lesie grasowały już wszystkie zwierzaki. Dodatkowo, przy każdym wyzwaniu zaznaczona jest minimalna ilość ruchów niezbędna do wykonania danego zadania a z tyłu czeka przykładowe rozwiązanie (choć pewnie nie koniecznie jedyne). Co ciekawe owe rozwiązania są zakodowane ;)





Zadaniem gracza jest doprowadzenie zajęcy do norek (otwory w planszy). Proste, prawda? Uwierzcie mi, że nie koniecznie, zwłaszcza, gdy na wyższych poziomach liczba ruchów może sięgać nawet do blisko 90 ruchów!

Wykonując ruchy na planszy należy pamiętać o kilku zasadach:
-grzybki umieszczone na planszy są nieruchome, nie można ich przesuwać na inne pola
- lisy mogą się przemieszczać tylko do przodu lub do tyłu
- zające poruszają się tylko skacząc przez przeszkody, którymi są grzybki, lisy i inne zajączki lub ich kombinacje. Mogą przeskakiwać przez 1 lub kilka elementów i po skoku zajmują najbliższe puste pole. Nie mogą natomiast przemieszczać się przez puste pola.
- ruchy zajączków i lisów odbywają się wzdłuż linii prostych. Nie mogą poruszać się na skos.


Gra ta jest świetnym treningiem koncentracji a każde zadanie uczy czegoś nowego, pokazuje nowe układy na planszy i nowe sekwencje ruchu. Znalezienie rozwiązania wcale nie jest takie proste i choć gracze mają swobodę wykonywania ruchów, mogą je powtarzać, cofać, mogą wielokrotnie przechodzić przez te same pola to rozwiązanie łamigłówki z podaną najmniejszą ilością ruchów często gęsto bierze w łeb. Dlatego mój 8latek, nie skupia się ilości ruchów... bo albo myśli nad kolejnymi ruchami albo je liczy ;)


Kto podejmuje wyzwanie schowania zajęcy do norek?


HOP DO NORKI



https://kreatywnemaluchy.pl/

Prześlij komentarz

0 Komentarze