poniedziałek, 29 czerwca 2015
Sylabowe potwory
Aby zachęcić dzieciaki do zabawy w czytanie stworzyłam im sylabowe stworki-potworki.
Jeden pudełkowy...
niedziela, 28 czerwca 2015
Układankowe love
Układanka dla najmłodszych Wśród zwierząt oraz Na straganie to najnowsze dzieci Wydawnictwa Episeixis.
sobota, 27 czerwca 2015
Jedyna taka laurka dla taty... idealna, wyjątkowa!
Robiąc laurkę z Kubusiem dla taty z okazji jego święta na śmierć zapomniałam o naszej ulubionej formie laurki ech...
Jedna babcia już taką ma, druga kiedyś dostanie a tata jeszcze nie ma.
No nic będzie miał tata niespodziankę bez okazji :)
piątek, 26 czerwca 2015
Pożegnanie przedszkola
Dziś Kubuś w przedszkolu ma zakończenie roku przedszkolnego.
Z moją lekką pomocą przygotował dla swoich ulubionych pań niespodziankę :)
A musiał się troszkę natrudzić bo pań ma aż 4! Mówię Wam ale jakie fajne wszystkie te panie ;)
Tak więc ruszamy dziś na zakończenie roku z kwiatami w ręku...
poniedziałek, 22 czerwca 2015
Koszula dla taty
Jutro święto wszystkich tatusiów... Dzień Taty.
Z tej okazji dla naszego taty wspólnie z Kubą zrobiliśmy laurkę...
sobota, 20 czerwca 2015
Naukowo z Edukatorkiem
Jeszcze przed Dniem Dziecka opublikowałam nasze zabawy w ramach akcji Bawię się z Edukatorkiem.
W ramach akcji z Edukatorkiem Ola uczyła się kolorów a Kubuś konstruował pojazdy i nie tylko.
Dziś w roli głównej ponownie Kuba... Kuba i Układ Słoneczny.
W ramach akcji z Edukatorkiem Ola uczyła się kolorów a Kubuś konstruował pojazdy i nie tylko.
Dziś w roli głównej ponownie Kuba... Kuba i Układ Słoneczny.
czwartek, 18 czerwca 2015
Rymowanki Odkrywanki
Zaprzyjaźnieni z nami autorzy fantastycznych pomocy edukacyjnych dla
dzieci Państwo Elżbieta i Witold Szwajkowscy przysłali nam Układankę
Edukacyjną DOMEK W LESIE.
Bardzo się cieszymy bo uwielbiamy wszelkiego rodzaju układanki.
środa, 17 czerwca 2015
Dopełnienie marzeń z KidsMebel
Nie tak dawno pisałam o tym jak marzenia lubią się spełniać. Poczytać o tym mogliście tutaj. Dziś o dopełnieniu pełni szczęścia.
Magiczna skrzynia... skrzynia na skarby... skrzynia na klocki... skrzynia na puzzle... skrzynia na co tylko chcemy.
poniedziałek, 15 czerwca 2015
P - Sylabki
Jak już wiecie uczymy się czytać metodą sylabową...jak nam idzie? Hmm... mozolnie ;)
Rower, hulajnoga i inne zabawy na podwórku wygrywają ale nie poddaję się... gdy tylko znajduję chwilę nawet 10-15 minut dziennie choć nie codziennie.
Nawet Olusia polubiła nasze sylaby... nie pójdzie spać jak nie poczytamy książeczki z sylabami a rano jak tylko wstanie zaraz po wypiciu mleka woła mo mo mo (żeby jej dać książeczkę z sylabami), siada i przegląda.
Kto wie może szybciej nauczy się czytać od Kuby ;)
Nasze zabawy z M-sylabami nie dawno Wam pokazałam, teraz pora na kolejne... P-sylabki.
Zabawa w dopasowywanie sylab.
Przygotowałam plansze z małpką i bananowymi sylabami.
Nawet Olusia polubiła nasze sylaby... nie pójdzie spać jak nie poczytamy książeczki z sylabami a rano jak tylko wstanie zaraz po wypiciu mleka woła mo mo mo (żeby jej dać książeczkę z sylabami), siada i przegląda.
Kto wie może szybciej nauczy się czytać od Kuby ;)
Nasze zabawy z M-sylabami nie dawno Wam pokazałam, teraz pora na kolejne... P-sylabki.
Z pomocą "gotowców" Centrum Metody Krakowskiej utrwalamy poznane sylaby na różne sposoby.
Przygotowałam plansze z małpką i bananowymi sylabami.
czwartek, 11 czerwca 2015
Paluszkomania
Paluszek i główka to szkolna wymówka... a u nas Paluszek
to gra - zabawa - ukierunkowana na rozwój zdolności manualnych
tzw. motoryki małej (sprawności dłoni i palców), rozwój zmysłów, stymulację i koordynację pracy obu półkul mózgowych oraz
niezwykle ważny rozwój koordynacji ruchowo - wzrokowej.
środa, 10 czerwca 2015
wtorek, 9 czerwca 2015
Idzie, idzie stonoga...
Idzie, idzie, stonoga, stonoga, stonoga,
aż się trzęsie podłoga, podłoga, bęc.
Pierwsza noga, druga noga, trzecia noga.....
i odwłok.
aż się trzęsie podłoga, podłoga, bęc.
Pierwsza noga, druga noga, trzecia noga.....
i odwłok.
Któż z nas nie zna tej piosenki?
Dziś będzie o kolorowej stonodze, która daje wiele możliwości zabawy z małymi dziećmi.
wtorek, 2 czerwca 2015
Nadzwyczajne układanki - wyrażenia dźwiękonaśladowcze MK
Od niedawna uczymy się z Kubusiem czytać metodą sylabową. Czasami większe zainteresowanie i skupienie wykazuje Olusia niż Kubuś.
Dużym wsparciem stały się dla nas pomoce Metody Krakowskiej, które co jakiś czas Wam prezentujemy.
Niezwykle ciekawe dla dziecka w sposób prosty i przyjemny wprowadzają dzieci
w świat liter, sylab i słowa pisanego. Jedną z takich pomocy
są układanki z wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi.
Piękne, kolorowe, przyciągają ślicznymi ilustracjami i zapraszają do zabawy. Są znakomitym uzupełnieniem dla książeczek, o których pisałam TUTAJ
Praca z UKŁADANKAMI jest niezwykle prosta.
Zabawa układankami powinna przebiegać zgodnie z trzema etapami uczenia się:
- przez naśladownictwo - początkowo dzieciaki podnoszą obrazki, czytam napis a dzieciaki powtarzają usłyszane słowa
- współdziałanie - wyjmujemy wszystkie elementy układanki, wypowiadam wyrażenie dźwiękonaśladowcze a dzieciaki mają za zadanie wskazać odpowiedni obrazek i wspólnie układamy go w odpowiednim miejscu
- instrukcję czyli samodzielne czytanie.
Olusia z odgłosami wsi radzi sobie już znakomicie, jeszcze nie czytamy ale już intuicyjnie potrafi położyć prawidłowo obrazek.
Serdecznie polecamy!
Na naukę czytania nigdy nie jest za wcześnie ;)
W serii znajduje się 5 układanek:
Praca z UKŁADANKAMI jest niezwykle prosta.
Zabawa układankami powinna przebiegać zgodnie z trzema etapami uczenia się:
- przez naśladownictwo - początkowo dzieciaki podnoszą obrazki, czytam napis a dzieciaki powtarzają usłyszane słowa
- współdziałanie - wyjmujemy wszystkie elementy układanki, wypowiadam wyrażenie dźwiękonaśladowcze a dzieciaki mają za zadanie wskazać odpowiedni obrazek i wspólnie układamy go w odpowiednim miejscu
- instrukcję czyli samodzielne czytanie.
Ostatni etap
jest zdecydowanie najtrudniejszym z trzech poziomów, wymaga największej
wiedzy i najwyższego utrwalenia materiału. Nie wystarczy kojarzyć
wyglądu, trzeba jeszcze przypomnieć sobie brzmienie danego wyrażenia -
trzeba po prostu czytać ;)
Olusia z odgłosami wsi radzi sobie już znakomicie, jeszcze nie czytamy ale już intuicyjnie potrafi położyć prawidłowo obrazek.
Brawo Ola!
Samodzielne czytanie choćby tak krótkich wyrażeń jak "KO KO" czy
"IHA" buduje w dziecku poczucie własnej wartości, powoduje, że
czuje się ono bardzo dojrzałe, zaczyna coraz mocniej wierzyć we własne
możliwości, przez co chce przechodzić do kolejnych etapów nauki. Wojtuś
już teraz widzi, że czytanie książek jest osiągalne, że to co robimy ma
sens, że te wszystkie śmieszne znaczki coś tworzą i że jest to w jego
zasięgu a kolejne sukcesy wzmacniają to przekonanie.
Ponieważ wyrażenia dźwiękonaśladowcze przetwarzane są w
strukturach prawej półkuli mózgu nawet małe dzieci szybko osiągają
sukces, który jest ważnym elementem kształtowania obrazu samego siebie.
A jako, że układanki dźwiękonaśladowcze
są wykonane bardzo solidnie zdecydowanie nie ma problemu aby pracowały z
nimi choćby 1,5 roczniaki dla których owe wyrażenia właśnie zapewne
staną się pierwszymi słowami.
Na naukę czytania nigdy nie jest za wcześnie ;)
Subskrybuj:
Posty (Atom)