czwartek, 7 lipca 2016

Kalambury dla leniwych

Ewelina Gancarz


Lubicie grać w kalambury? Lubicie odgadywać hasła ale nie lubicie ich rysować? Nie lubicie bo nie macie talentu plastycznego? Nie lubicie się wygłupiać pokazując różne dziwne rzeczy? Ale lubicie kalambury... Dziś na tapecie gra, z którą nie trzeba posiadać talentu plastycznego aby bawić się wyśmienicie! Gra idealna dla każdego.


IMAGO to gra w kalambury inaczej. Gra przeznaczona dla dzieci powyżej 12 roku życia oraz dorosłych. Gra, w której jednocześnie udział może wziąć od 3 do 8 graczy.


W skład gry wchodzi:
- 60 przezroczystych kart
- 65 kart enigmy (karty z hasłami)
- 35 znaczników punków (po 1 i 3 punkty)
- instrukcja.



Karty imago przedstawiają proste obrazki, czasami jakiś kształt, linie, proste kontury.



Każda z kart enigmy jest dwustronna, na każdej ze stron znajduje się 8 haseł do pokazania czyli łącznie ponad tysiąc haseł! Każde hasło ma przyporządkowaną kategorię, jest mniej lub bardziej skomplikowane.


Jak gramy?

Wszystkie karty imago rozkładamy dookoła, tak aby mieć wolną przestrzeń na środku - to miejsce, w którym będziemy pokazywać hasło. Osoba, która zaczyna (jak dla mnie to wszystko jedno kto zaczyna rozgrywkę) bierze kartę enigmy, inny gracz podaje cyfrę od 1 do 8 wybierając tym sposobem kategorię i hasło, które będzie odgadywane w danym momencie. Gracz, który wziął kartę enigmy odczytuje kategorię i pokazuje hasło za pomocą kart imago. Są one półprzezroczyste, więc po nałożeniu na siebie tworzą zupełnie coś innego. 



Jakimi kartami przedstawimy dane hasło nie ma znaczenia. Ważne aby pozostali gracze zostali prawidłowo naprowadzeni. Nas ogranicza jedynie wyobraźnia. Do ułożenia hasła można stosować karty w dowolnej ilości - nie ma tu ograniczeń. Gramy dopóki ktoś nie zgadnie albo do sytuacji, w której uczestnicy gry jednogłośnie uznają, że nikt nie jest w stanie zakończyć gry pomyślnie.



Gracz pokazujący hasło nie może oczywiście mówić, nie może wydawać żadnych dźwięków nie może nawet gestykulować. Ale za to może używać kart w taki sposób aby nadać swojej podpowiedzi ruch i formę przestrzenną.

Gracz, który odgadnie hasło jako pierwszy otrzymuje jeden punkt. Punkt otrzymuje również gracz przedstawiający hasło. Karty, które zostały użyte do zobrazowania hasła trafiają z powrotem do okręgu a rozgrywkę rozpoczyna kolejny gracz. Każdy z graczy powinien przynajmniej dwa razy prezentować hasło (ale jeśli ustalimy inne zasady nie ma problemu :) ). Zwycięzcą zostaje gracz z największą liczba punktów.


Zasady gry możemy dowolnie modyfikować w zależności od potrzeb i to duży plus dla tej gry. Wybierać możemy dowolne hasło lub umówić się na konkretny numer. Możemy wprowadzić odgadywanie na czas. Możemy grać drużynowo.

Jeśli chodzi o jakość wykonania... mały minus za karty imago, które po kilku rozgrywkach zostają pokryte odciskami palców ;)



IMAGO to gra, w której im więcej gramy tym lepiej pokazujemy hasła. Gra, która niesamowicie rozwija wyobraźnię.


POLECAMY wszystkim miłośnikom kalamburów :)


http://projektgrajmy.blogspot.com/

Ewelina Gancarz / Autorka

Kreatywnie zakręcona Mama 3 Bąków. Wspólnie z dzieciakami pokazujemy nasze pomysły na zabaę i naukę. twórcze, kreatywne, łatwe w wykonaniu i przyjemne.

2 komentarze:

  1. Fajna alternatywa dla normalnych kalambur... Ale my jednak wolimy powygłupiać się ;-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewa Wróblewska8 lipca 2016 13:36

    Swietna

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony nam czas! Miło będzie jeśli napiszesz co sądzisz o tym poście ;-)

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Gooyaabi Templates