Gry edukacyjne Trefl





O nowej serii puzzli i gier dla maluchów FUN for everyone pisałam już dwukrotnie. Z tego co zauważyłam nie tylko nam spodobały się nowości Trefla. Dziś ostatnia porcja gier.


Uwielbiam Trefl za to, iż w jednym pudełku skrywa wiele możliwości na zabawę. Tak było z puzzlami tak jest i z grami edukacyjnymi. 

Palce lizać to edukacyjna gra planszowa z zasadami zdrowego żywienia. Gra prosta choć nie banalna. Gra o kupowaniu i jedzeniu. Gra posiadająca różne warianty rozgrywek.


W skład zestawu wchodzi:
- plansza
- 4 podkładki - talerze
- 2 komplety sztućców
- 2 plansze - spis produktów
- 24 trójkątne formatki z 24 klockami - produktami
- zestaw monet
- 4 pionki i kostkę
- woreczek
- instrukcję z propozycjami zabaw






Zanim przedstawię Wam zasady gry, pokażę Wam inne propozycje zabawy z wykorzystaniem elementów gry. Dla maluszków proponuję dobieranie produktów do właściwych formatek. Każda z formatek zawiera w sobie podpowiedź... w górnym rogu trójkąta widnieje bowiem ilustracja jaki produkt powinien w owej formatce się znajdować.




Zabawa w szukanie par dla maluszków bądź dla nieco starszych przedszkolaków zabawa w minilotto.




Podczas zabawy dzieci mają możliwość zapoznania się z zasadami zdrowego żywienia.


Nauczyć się nakrywać do stołu...


A także poćwiczyć nieco matematykę... Ile zapłacę za sałatę, banana i jajko jeśli warzywa kosztują 4zł, owoce 5zł, mięso 2 zł a pieczywo, jajka, dżem i ser po 1zł?



To tylko część proponowanych przez Trefl zabaw... można jeszcze bawić się w grupowanie produktów na owoce i warzywa, na te które można zjeść ze skórką czy na te które mają pestkę albo nasiona, grupować owoce i warzywa kolorystycznie itp.

Przejdźmy do gry... Gra posiada dwa warianty: produktowy zawrót głowy i kupowanie na straganie.


Celem obu wariantów jest zdobycie 6 odpowiednich produktów na swój talerz. Skąd wiadomo jakie produkty mamy zbierać?  Przed rozpoczęciem rozgrywki losujemy formatki produktów z wcześniej przygotowanych stosów i układamy je na swój talerz. Produkty z wybranych formatek wkładamy do worka, pozostałe odkładamy do pudełka.



Jak gramy? Gramy poruszając swój pionek po planszy zgodnie z ilością oczek wskazanych na kostce. Sami decydujemy do którego ze sklepów się udajemy (najlepiej do tego, w którym możesz otrzymać najwięcej potrzebnych produktów i do tego, do którego akurat nie zmierzają twoi przeciwnicy). Na planszy są 4 sklepy: warzywniak u Ani, owocowy Raj Zosi, sklep dla niejadka czyli sklep z mięsem, wędliną, jajami i rybami oraz sklep Dobry Początek - to tu kupisz produkty na śniadanie :) Na planszy jest również dom wszystkich uczestników - to stąd gracze wyruszają w swoją zakupową podróż.


Gdy dotrzemy do któregoś ze sklepów, mówimy jaki produkt chcemy kupić. Gdy mamy więcej niż jeden produkt do kupienia, możemy za pomocą jednej wizyty zakupić je wszystkie. Następnie za pomocą dotyku wybieramy wspomniany produkt z woreczka (elementy są sensoryczne). Jeśli udało nam się poprawnie wybrać produkt, kładziemy go na swoim talerzu. Jeśli nie, odkładamy go z powrotem do worka i czekamy w sklepie na swoją kolejkę. Jeśli któryś z uczestników chciałby w tym momencie wejść do tego samego sklepu, niestety musi poczekać aż gracz w nim znajdujący się opuści sklep.



Wygrywa gracz, który jako pierwszy skompletuje wszystkie produkty na swoim talerzu.


Aaaa zapomniałam dodać... na planszy znajdują się pola bonusowe - brązowe, szorstkie pola, po stanięciu na których w nagrodę za picie dużej ilości wody w ciągu dnia, gracz otrzymuje dodatkowy rzut kostką. Są również karne pola... to takie pole, na którym chcesz właśnie stanąć ale nie możesz bo stoi tam już inny gracz. W takim wypadku otrzymujesz karę... cofasz się pionkiem na najbliższe wolne pole i wykonujesz 10 przysiadów - to kara za podjadanie między posiłkami niezdrowych czipsów bądź hot dogów.

Druga wersja gry różnic się od pierwszej tym, że do gry wkraczają monety. To za nie będziemy kupować nasze produkty. Każdy z graczy na start otrzymuje 6zł. Owoce i warzywa można kupić za 1zł. Produkty śniadaniowe za 2zł a mięso, jajka i ryby za 5zł. Żeby było sprawiedliwie każdy z graczy na początku losuje 6 formatek -  po dwie z warzywami, po dwie z owocami, po jednej z mięsem lub rybą i po jednej z produktami śniadaniowymi. W tym wariancie gry, gracz, który stanie na brązowym polu, teleportuje się na najbliższe wolne brązowe pole na swojej trasie.


A co jeśli braknie nam pieniędzy na zakupy? Wędrujemy z powrotem do domku, gdzie otrzymamy dodatkowe 3zł. Możemy również zatrudnić się w sklepie i zarobić nawet dodatkowe 5zł. Ale żeby się w nim zatrudnić musimy najpierw w nim coś kupić. I uwaga... podczas rozgrywki możemy zatrudnić się tylko raz, nie ważne w którym sklepie. Najlepiej uczynić to na początku rozgrywki - wtedy otrzymamy największą zapłatę bowiem za pracę w sklepie otrzymujemy tyle złotych ile produktów brakuje nam na talerzu.



Gra Palce lizać przeznaczona jest dla dzieci 4+ i uważam, że to odpowiednia granica jeśli chodzi o grę planszową. Ale jeśli chodzi o pozostałe warianty gry to spokojnie nawet 2 latki mogą się nimi bawić.

Na koniec zapraszam Was na jeszcze jedną grę. Co prawda jej możliwości nie są tak ogromne jak Palce lizać ale gra jest równie ciekawa.


Zwierzakowo to gra, w której dzieci poznają zwierzęta, ich ślady i kojarzące się z nimi symbole. Kto pierwszy przyporządkuje odpowiednie żetony do swojego zwierzaka, zostanie zwycięzcą.

W skład gry wchodzi:-
 - 4 planszetki ze zwierzakami
- 12 żetonów zwierzaków (ślady, jedzenie oraz przedmioty)
- 12 żetonów funkcyjnych (twarz chłopca, znak + i -, strzałki i kupa)
- instrukcję z propozycjami zabaw.




Poza tradycyjnym dopasowywaniem żetonów można bawić się w detektywa i sprawdzać, który żeton nie pasuje do innych. To ulubiona zabawa moich Szkrabów.


Można dobierać żetony na czas.


Można zagrać w grę opierającą się na grze pamięciowej. Należy rozłożyć wszystkie żetony (i te ze zwierzakami i symbolami jak i te funkcyjne) obrazkami do spodu. Każdy gracz losuje dla siebie planszetkę. Następnie każdy gracz w swojej kolejce losuje jeden żeton. Jeśli wylosowany żeton pasuje do jego planszetki, umieszcza go na niej. Jeśli nie odkłada z powrotem na środek.


Jeśli gracz wylosuje żeton funkcyjny, gracz zachowuje żeton dla siebie. Jeśli gracz wylosuje żeton z kupą, to wędruje on na planszetkę gracza blokując miejsce jednego żetonu.


Żeton z plusem daje możliwość dodatkowego losowania żetonu. Żeton z minusem umożliwia zaś pozbycie się kupy ze swojej planszetki lub zabranie innemu graczowi jego żetonu funkcyjnego.


Żeton ze strzałkami powoduje wymianę planszetki z wybranym graczem.


Żeton z buźką chłopca zastępuje każdy żeton zwierzaków.



Żetonów funkcyjnych można używać w dowolnym momencie gry w swojej kolejce (poza żetonem kupy i buźki chłopca, które to należy użyć natychmiast po odkryciu).

Zwycięzcą gry zostaje gracz, który jako pierwszy zapełni swoją planszetkę trzema właściwymi żetonami.


Jeśli nie macie pomysłu na gwiazdkowy prezent to obie te gry idealnie się na ten cel nadają.



http://projektgrajmy.blogspot.com/


http://www.kreatywnymokiem.pl/2016/12/wyzwanie-7-gier-w-7-dni.html

Prześlij komentarz

0 Komentarze