Porządek musi być!

Uczymy się bawiąc. Tym razem postawiliśmy na zabawy związanie z pewnymi regułami.
Sekwencja bo o niej mowa... jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej reguły.
Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych – mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.

Zabawy z sekwencjami często wymyślamy sami ale nie zawsze mam na to czas aby je "produkować" dlatego bardzo lubimy korzystać z gotowców przygotowanych przez innych.
Takim gotowcem jest pomoc dydaktyczna od Konferencji Logopedycznych Sekwencje 2.


Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk.

My oczywiście bawimy się na różne sposoby...
Bawimy się przez naśladowanie... układam Kubie pewną sekwencję/szereg a jego zadaniem jest jej odwzorowanie. Z młodszymi maluchami najlepiej rozpocząć ćwiczenie od prostej sekwencji dwuelementowej i w miarę nabywania umiejętności sekwencje te rozbudowywać a obrazki układać w coraz to bardziej skomplikowany sposób. Olusia nasza niestety jeszcze nie kuma czaczy więc musimy jeszcze troszkę poczekać. Ćwiczymy więc z Kubusiem.


Jak to Kuba mówi prościzna...

 

Bawimy się w kontynuowanie sekwencji... układam Kubie początek wymyślonej przeze mnie sekwencji a jego zadaniem jest jej dokończenie. Zaczynamy od prostych dwuelementowych sekwencji a w miarę upływu czasu i pokonywania kolejnych ćwiczeń tworzymy sekwencje podwójne czy też potrójne a nawet poczwórne.



Kombinacji na tworzenie sekwencji jest na prawdę sporo.


Bawimy się w uzupełnianie sekwencji... układam Kubie określoną sekwencję ale wyjmuję z niej jeden, dwa lub więcej elementów a zadaniem Kuby jest poprawne uzupełnienie tej sekwencji właściwymi obrazkami.


Pozostawiając więcej niż jedno puste miejsce należy pamiętać o tym aby tak skonstruować ćwiczenie aby dziecko było w stanie odkryć regułę według której powstałą sekwencja.


Z racji iż sekwencje są bardzo dłuuugie musieliśmy przenieść nasze zabawy ze stolika na podłogę.


A gdy proste sekwencje znudziły się Kubie tworzyłam mu sekwencje w przeróżnych postaciach.
Sekwencje w postaci koła...


Taka odskocznia od normalności...


Była również sekwencja w postaci krzyżyka... taka zabawa 2w1.


A w nim każda odnoga krzyżyka różniła się od siebie... jedna była wzorem, w dwóch brakowało niektórych elementów a ostatnia zawierała tylko pierwszy element. Zadaniem Kuby było uzupełnienie czy też ułożenie w całości sekwencji według sekwencji, która była wzorem.
 

Nauka nie musi być nudna ;)

Bawimy się również w ulubioną zabawę Kuby... w detektywa... układam Kubie wymyśloną sekwencję ale celowo układam ją z błędem... błędów może być jeden, dwa lub więcej w zależności od długości sekwencji. Kuba zadaniem jest wyłapanie tego błędu i go poprawić.


Uwielbiamy takie zabawy!

Odwracamy role... to Kuba układa sekwencje a ja mam je odwzorowywać.


Ale ja przebiegła jestem i specjalnie układam z błędami sprawdzając w ten sposób reakcje Kuby i jego spostrzegawczość.

Mamo to nie tak... słyszałam... nie umiesz nie umiesz... śmiał się ze mnie Kubek i szybko brał sie za poprawianie moich błędów.


Kubek również wymyślał mi ćwiczenia na dokańczanie sekwencji. Ale i tutaj popełniałam błędy ;)


Sekwencyjne te możecie znaleźć tutaj.


 Serdecznie polecamy!

A my dziękujemy bardzo Konferencje Logopedyczne za możliwość zabawy nimi :)







A dla wszystkich zainteresowanych przedstawioną przez nas pomocą dydaktyczną zapraszamy do odwiedzenia sklepu Centrum Metody Krakowskiej. Specjalnie dla Was przygotowana została promocja... kupon rabatowy 15% na cały ofertę dla pierwszych 10 osób, które zdecydują się na skorzystanie z kuponu.
Oto i on: ce7759306345 (ważny do końca marca)




Powyższe opinie są moimi opiniami i nie każdy musi się z nimi zgadzać :P  

Prześlij komentarz

5 Komentarze

  1. Nie mamy, ale wygląda super :) Bardzo fajny zestaw i nawet do nauki słownictwa można Emi dać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy takie gry na... tablecie :P w 1 miejscu, dostepne w kazdym momencie,.nie gnie sie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. póki co wolę tradycyjne metody ;) raz pokaże tablet to się nie będzie chciał od niego oderwać... na tablety jeszcze ma czas ;)

      Usuń
    2. A ja Panią zapewniam ze te papierowe mają większą wartość terapeutyczna niż na tablecie.

      Usuń
  3. Trochę obrazkowych kartoników i jaka fajna zabawa... A do tego edukacyjna... Fajne ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony nam czas! Miło będzie jeśli napiszesz co sądzisz o tym poście ;-)