Cukierki - całkiem słodka gra





Spiżarnia pełna cukierków... takie słowa czytamy na wstępie instrukcji. Brzmi wspaniale :) Dalej jest jeszcze ciekawiej... wszystkie popękały na pół! I chyba już się domyślacie jakie będziemy mieć zadanie?

Cukierki to typowa gra dla rodzin z dziećmi już od 5 roku życia. Gra o prostych zasadach. Gra bardzo wciągająca i żeby nie powiedzieć uzależniająca ;) Cukierki, lizaki, ciastko... a mimo to zdrowa bo cukru nie zjemy :)




Podstawę gry stanowią kafelki, z narysowanymi 4 połówkami słodyczy. W grę możemy grać w 2 wariantach... łatwiejszym i nieco trudniejszym, który zdecydowanie bardziej przypadł nam do gustu.



Kafelki mieszamy i z 26 sztuk układamy pole do gry. Każdy gracz otrzymuje 3 kafelki. W swojej turze każdy gracz jeden ze swoich kafelków układa tak, by stykał się co najmniej jednym bokiem z tymi leżącymi na polu gry. Dodatkowo musi on dopasować do siebie połówki cukierków. Gdy mu się to uda, otrzymuje kafelek, ale ten, który utworzył cały cukierek. Czasem uda się dopasować 2-3 cukierki, maksymalnie 4. Zdobyte kafelki gracz układa przed sobą jako punkty zwycięstwa i dociąga nowy kafelek tak, by mieć znowu 3 w ręku. W trakcie gry można ułożyć ciastko, które daje ci dodatkowy ruch w twojej kolejce. Ułożenie lizaka pozwala na otrzymanie 2 dodatkowych punktów. Gra kończy się po wyłożeniu wszystkich kafelków z rąk graczy.







W grze tej liczy się spostrzegawczość i bystre oko. Dobry nos również się przyda bo niestety nie wiemy jakie kafelki ma przeciwnik. Nie przemyślane ruchy mogą zakończyć się zdobyciem małej ilości punktów a co za tym idzie przegraniem rozgrywki ;) Trzeba być czujnym!

Wariant zaawansowany różni się tym, że zdobyte kafelki układa się przed sobą tworząc nowe pole, w którym każdy kolejny kafelek dokładany jest do poprzednich, tak by wszystkie stykające się obrazki pasowały do siebie. To właśnie nowo ułożone cukierki dają punkty zwycięstwa. W dodatku, po każdym dołożeniu zdobytych kafelków do swojego pola, gracz musi policzyć czy w danym rodzaju ma przewagę nad innymi graczami. Jeśli ma przewagę to zdobywa żeton wart 2 punkty, jednak w następnej turze ktoś może mu go odebrać. To nie jedyne zmiany w zasadach. Dołożenie drugiej połówki ciastka lub lizaka do głównego pola gry daje graczowi tylko profity w postaci dodatkowego ruchu lub żetonu punktu o wartości 2. Gracz nie dostaje kafelków z ciastkiem i lizakiem, zostają one na polu gry.



Tu również liczy się spryt i spostrzegawczość. Łatwo jest zdobyć żeton przewagi, ale równie szybko można go utracić.

Tej gry nie da się nie lubić! Prosta ale wymaga myślenia i kombinowania. Wizualnie ładna i przyciągająca oko. Gra, która wciąga dzieciaki i na jednej rozgrywce się nie kończy.

Prześlij komentarz

0 Komentarze