Matematyka z Kapitanem Nauka








Nie od dziś wiadomo, że najlepszą nauką dzieci w wieku przedszkolnym jest nauka w formie zabawy. Nie wydrukowane karty pracy z nudnymi działaniami do rozwiązywania (choć i o takie od czasu do czasu moje przedszkolaki się dopominają), ale właśnie wesoła zabawa. Dziś pokażę Wam dwie nowości, które przykuły moje oko. Czy zdobyły moje i dzieciaków serca?


Gry matematyczne od Kapitana Nauki są dedykowane dla dwóch grup wiekowych... dla przedszkolaków i dzieci wczesnoszkolnych jeśli chodzi o wersję z dodawaniem i odejmowaniem, natomiast tabliczka mnożenia zdecydowanie już dla dzieci szkolnych.


Obie gry mają jasne i proste zasady. Obie uczą czy też utrwalają poznany materiał przez zabawę. Obie wciągają na maksa.

PIRACI Gra matematyczna na dodawanie i odejmowanie to cztery plansze, żetony z działaniami (zarówno dodawanie jak i odejmowanie) oraz żetony z wynikami działań.


Działania jakie są do rozwiązania obejmują dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.
 


Każdy żeton na odwrocie ma rysunek. Każdy żeton z działaniem ma identyczny rysunek jak żeton z pasującym do niego wynikiem. To znak rozpoznawczy tego czy dziecko prawidłowo rozwiązało działanie. Taki rodzaj samokontroli, który pozawala dzieciakom grać bez pomocy rodziców.


Każda plansza posiada 6 okienek, na które każdy z graczy kładzie żetony z wynikami (dowolnie przez niego wybrane). 


Każdy gracz w swojej turze spośród żetonów z działaniami leżącymi obrazkami do góry, wybiera jeden. Rozwiązuje działanie i sprawdza czy na swojej planszy ma żeton z odpowiadającym mu wynikiem. Jeśli uważa, że ma, odwraca go i w momencie, gdy oba żetony mają identyczne rysunki, żeton z wynikiem pozostawia na planszy rysunkiem do góry. Kolejka przechodzi na następnego gracza. Jeśli gracz się pomyli, czyli rysunki na obu żetonach będą inne, odkłada on żeton z działaniem z powrotem na środek i wymienia żeton z wynikiem z puli żetonów. Oczywiście ruch ma kolejny gracz.





Wygrywa gracz, który jako pierwszy odkryje wszystkie swoje żetony. Dużo prostszym sposobem gry jest wariant, w którym żetony z działaniami leżą działaniami do góry. Każdy z graczy może dobrać sobie działanie pod siebie, gra toczy się zdecydowanie szybszym tempem.


ŻABY CZY KRABY? Gra na mnożenie to z kolei dwie plansze do gry, dwie plansze działań i dwa rodzaje żetonów... żetony do gry i żetony działań.


Zarówno plansza do gry jak i działań jest dwustronna. Żetony również są dwustronne tak aby można było dopasować je do wybranej planszy.






Każdy z graczy otrzymuje po 10 żetonów, które ustawia na polu startowym. Pierwszy gracz ustawia żetony do gry na planszy działań przy dowolnie wybranych liczbach. Mnoży obie liczy przez siebie i kładzie swój żeton na polu wskazującym wynik tegoż mnożenia. Następnie kolejny gracz przesuwa oba żetony na planszy działań po wyznaczonych odcinkach (nie może przeskakiwać liczb, nie może przesunąć tylko jednego żetonu), mnoży je przez siebie i kładzie swój żeton na odpowiednim polu z wynikiem. Wykrywa ten gracz, który jako pierwszy ułoży 4 swoje żetony w jednej linii (nie ważne czy w pionie, czy w poziomie, czy ukośnie - ma być linia). Uwaga! Jeśli gracz pomyli się w swoich obliczeniach, traci kolejkę. Jeśli skończą się graczom żetony, używają oni żetonów znajdujących się już na planszy, samodzielnie przy tym decydując, który żeton chcą przesunąć.









 Bardzo fajne gry, które z pewnością umilą nam jesienne wieczory.


 PIRACI Gra matematyczna na dodawanie i odejmowanie
 ŻABY CZY KRABY? Gra na mnożenie


Prześlij komentarz

0 Komentarze