1 klasa to nie przelewki... o ile na początku roku było łatwo i przyjemnie o tyle w drugim semestrze robi się już trudniej i zdecydowanie mniej przyjemnie. Zaczynają się bowiem dyktanda... początkowo pisane z pamięci, później ze słuchu aż w końcu dochodzą trudności ortograficzne. Jeśli chodzi o mojego pierwszoklasistę to orłem w tej dziedzinie nie jest ;) Cóż nie można być dobrym ze wszystkiego ;) Dlatego też w ramach ćwiczeń zaopatrzyłam się w pomoc dydaktyczną Wydawnictwa WIR.
DYSORTOGRAFIA. Symultaniczna nauka poprawnej pisowni dla dzieci w wieku 7-8 lat
Zestaw ćwiczeń, w którym zastosowano efektywną metodę nauki ortografii polegającą na globalnym zapamiętywaniu wyrazów, nie ma w nim uczenia się zasad ortograficznych. 72 strony ćwiczeń, w których nacisk położono na najczęściej
czytane i zapisywane wyrazy przez dzieci w wieku 7-8 lat.
Ortogramy
wielokrotnie powtarzają się w różnych typach zadań, co pozwala dzieciom
szybko i skutecznie pokonać trudności z prawidłowym zapisem wyrazów.
Zapamiętywanie ortogramów oparte jest na zasadzie „prawa pierwszego
połączenia". Dzieci w sposób wzrokowy zapamiętują prawidłowy zapis
wyrazu, następnie piszą go po śladzie, przepisują, a na koniec
samodzielnie podpisują obrazek.
Metodyka postępowania to:
• kilkakrotnie "
fotografuj" wyraz (zapamiętaj go wzrokowo),
• wielokrotnie
czytaj wyraz na głos (zapamiętaj jego dźwięk),
•
pisz po śladzie (zapamiętaj ruch prowadzonej ręki),
•
przepisuj wyraz (koordynuj wzrok z ruchem ręki),
•
samodzielnie napisz wyraz.
Każde ćwiczenie zaprezentowane jest na osobnej kartce... pojedyncze
kartki spięte są ze sobą w taki sposób, aby można je wypiąć, skserować
bądź też włożyć do koszulki a dzięki temu ćwiczenia na nich zawarte
można rozwiązywać wielokrotnie.
Mojemu pierwszoklasiście spodobała się taka forma nauki :)
DYSORTOGRAFIA. Symultaniczna nauka poprawnej pisowni dla dzieci w wieku 7-8 lat
0 Komentarze
Dziękuję za poświęcony nam czas! Miło będzie jeśli napiszesz co sądzisz o tym poście ;-)